Advance bag 100 % årlig vækst i brandværdi

{

Efter 15 år i Johnson & Johnson regi er det kendte vabelplaster Compeed blevet solgt til den franske Pharmavirksomhed HRA Pharma. Prisen på cirka 1 mia US$ vidner om, at Compeed er vokset mere end 100 % i værdi om året i den tid Advance har arbejdet med brandet.


”Vi elsker Compeed brandet og dets muligheder. Og vi har været så privilegerede, at vi har fået lov til at forsætte rejsen sammen med HRA Pharma”. Creative Director og Partner Gavin Muligan.


Ustoppeligt samarbejde


Vores rejse med Compeed begyndte tilbage i 2002, hvor brandet var ejet af Coloplast. Rejsen tegnede til at slutte da Coloplast valgte at sælge Compeed til den amerikanske koncern Johnson & Johnson for at udnytte produktet og brandets potentiale på forbrugermarkedet. Sådan skulle det heldigvis ikke gå.


Johnson & Johnson har historisk arbejdet med store internationale bureaunetværk. Det lå i kortene, at det også ville ske med Compeed. Den globale virksomhed var dog opmærksom på de effektive løsninger, som Advance stod bag og valgte derfor at fortsætte med bureauet.


Anerkendelse af brand guardianship


Efter 15 års arbejde med Compeed på stort set alle europæiske markeder, lignende det i efteråret 2017 et endeligt punktum på samarbejdet. Men efter milliardhandlen var de nye ejere overbeviste om, at Advance er den rette bureaupartner at fortsætte med. En kæmpe anerkendelse af vores brand guardianship.


”Compeed viser den måde vi arbejder med kunderne. Et tæt samarbejde, hvor vi hele tiden arbejder med brandets position, nye produkter og integreret kommunikation”. CEO og Partner Claus Wittenborg


Compeed er i dag det bedst sælgende vabelplaster i Europa. Hos Advance er 80% af alle opgaver internationale, og vi arbejder fortsat med fem Johnson & Johnson brands på europæiske markeder.